Cheia oricarui restaurant nou sau tematic este de a oferi o experienta culinara unica. Incorporarea temei in decor, muzica, costumele personalului si a produselor alimentare este esentiala. Dar, este la fel de esential a-ti mentine atentia asupra a ceea ce-i intereseaza pe oamenii care merg la restaurante: a manca. Restaurantele tematice de succes ofera o experienta culinara unica atat prin divertisment, cat si prin calitatea alimentelor.
De ce esueaza atat de multe restaurante cu tema
O tema este doar un concept de afaceri pana cand se concretizeaza un meniu de calitate si operatiunile desfasurate merg cu ea. O tema unica poate atrage cativa turisti daca este destul de mediatizat in presa, dar de cele mai multe ori, o tema in sine nu va atrage clienti fideli, cu exceptia cazului in care mancarea si serviciile sunt desavarsite. Sigur, daca aveti suficienti bani pentru a construi un design uimitor si a oferi divertisment de tip ostentativ, puteti servi si mancare proasta si sa aveti in continuare succes. Dar nu este recomandat sa incercati sa deschideti un restaurant tematic, fara a dezvolta mai intai un meniu gustos si fara a planifica atent fiecare aspect al functionarii restaurantului. In functie si de elementele de divertisment oferit, puteti stabili si pretul alimentelor. Dar, in cazul in care produsele alimentare nu sunt comestibile, iar serviciul este mediocru, aceasta va submina complet fatada sclipitoare. Un astfel de caz este restaurantul Fashion Cafe, un local tematic care parea sa aiba totul: purtatorul de cuvant al supermodelului Naomi Campbell, un decor generos, o pista completa si o intreaga presa pentru a-i sustine deschiderea. Cu toate acestea, proprietarii nu au reusit sa planifice aspectele esentiale: operatiunile de zi cu zi si calitatea produselor alimentare.
Atunci cand alegeti tema si locatia restaurantului dumneavoastra, ar trebui sa tineti cont de urmatoarele aspecte:
– alegeti cu atentie locul. Asigurati-va ca exista o piata care va fi receptiva la concept. De exemplu, un restaurant tematic cu cowboy ar putea da lovitura in Boston, insa comertul nu este intotdeauna la fel de evident precum pare. In general, cea mai buna locatie va oferi piata ideala pentru a atrage atat turisti, cat si localnici, pentru a analiza cat mai bine gusturile si comportamente clientilor.
– asigurati-va unicitatea. O tema unica va aduce turisti. Hard Rock Café, unul dintre cele mai populare lanturi de restaurante cu tema este in cadere libera, in parte, pentru ca tema nu mai este suficient de unica pentru a atrage clienti.
Odata ce ati stabilit tema si locul in care restaurantul va functiona, eventual o zona cu trafic intens, conceptul rar va atrage atat turisti, cat si localnici.