Notificarea automata in caz de coliziune

Notificarea automata de coliziune (ACN), se refera la un numar de diferite sisteme automatizate care sunt capabile sa solicite ajutor dupa comiterea unui accident rutier. In ultimul timp au aparut astfel de sisteme care includ notificari automate coliziune, iar BMW Assist, Toyota Safety Connect, 911 ord Assist, si alte produse, dezvoltate de marile companii automobile, sunt programate sa efectueze multe dintre aceleasi functii de baza. Având în vedere ca soferul si pasagerii dintr-un vehicul pot fi in incapacitate mentala si fizica dupa un accident, aceste sisteme sunt de obicei capabile de solicitare a serviciilor de urgenta in cazul in care un operator stabileste ca este necesar.

Fiecare sistem automat de notificare coliziune este putin diferit, dar cele mai multe dintre ele sunt legate intr-un sistem de tip infotainment montat la vehicul. Cand au loc anumite evenimente, precum declansarea unui airbag, spre exemplu, ACN se va activa. In cele mai multe cazuri, acesta se va conecta la un operator care va incerca sa comunice cu soferul sau cu pasagerii. In cazul in care acest lucru nu este posibil, operatorul poate contacta serviciile de urgenta si sa le furnizeze informatii despre accident.

In alte cazuri, un sistem ACN va plasa un apel direct la serviciile de urgenta dupa ce a avut loc accidentul. Sisteme cu aceasta caracteristica ofera de obicei soferul sau pasagerului o optiune pentru a anula apelul in cazul în care a fost activat accidental.

În afara de simplul contact cu un operator sau servicii de urgenta, sistemul avansat de notificare in caz de coliziune, dar si alte sisteme automate avansate de notificare pot oferi o serie de alte informatii pentru un raspuns cat mai prompt. Aceste informatii despre specificul accidentului pot ajuta pregatirea de interventie de urgenta pentru tipurile de leziuni susceptibile a fi gasite si pot ajuta, de asemenea, pentru a determina ce tip de interventie este nevoie pentru salvarea soferului si a pasagerilor.

Sisteme si servicii de notificare de coliziune au fost dezvoltate independent de catre un numar de companii, dar OnStar a fost unul dintre primele produse disponibile pe piata, care a permis comunicarea automata cu un operator prin intermediul unei conexiuni CDMA telefon mobil.

Datorita bazei de instalare mare si experientei in domeniu, Centrul pentru Controlul Bolilor (CDC) din Statele Unite ale Americii, spre exemplu, in parteneriat cu filiala GM, au creat o baza de notificare automata a avansat de coliziune. CDC a convocat o comisie de experti care au analizat accidentele si au creat un raport care ofera sfaturi cu privire la modul de utilizare a telemetriei in procesul de determinare a gravitatii probabile a leziunilor si, implicit, de a oferi o ingrijire de urgenta cat mai eficiente si mai aplicata.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *