lucruri-învățate-la-Școala-Flanco

10 lucruri învățate la Școala Flanco

S-a întâmplat în București, apoi în Craiova și trebuia să se întâmple și la Timișoara ca, mai apoi, să se continue la Cluj și Iași. Cristina Bazavan, Sorana Savu și Cristian China Birta, înainte de a parcurge țara în lung și-n lat, au strâns o mână de bloggeri faini și i-au invitat la Școala Flanco.

Datorită șefului meu, care mă încurajează să nu ratez niciun eveniment de unde pot învăța ceva și să aplic la serviciu, am ajuns să fac parte din cei 25 de participanți la Școala Flanco.

CE am învățat la Școala Flanco?

  1. Atributul unui brand, personal sau nu, trebuie să aibă o formă comercială, care se identifică cu publicul tău țintă. Nu trebuie niciodată să promitem ceea ce nu putem oferi.
  2. Niciodată nu trebuie să folosim cuvinte dure atunci când vrem să evidențiem un defect: „Show, don’t tell”. Lucrurile rele se spun într-o manieră elegantă, iar conținutul trebuie adaptat. Critica se scrie cu mănuși.
  3. Un text trebuie întotdeauna editat, bine structurat și trebuie să convingă cititorul că merită apreciat într-un timp foarte scurt. Cititorul are aproximativ 19 secunde să citească 6 rânduri.
  4. Când scriem, putem folosi tehnica ieșirii din macro. Experiența noastră implică experiențele altor persoane, iar acestea se pot regăsi în textul nostru.
  5. Ca blogger, trebuie să ai un plan editorial: cât de des vei scrie pe săptămână, care este comunitatea căreia te adresezi și care sunt subiectele pe care vrei să le dezbați.
  6. Comentariile trebuie să aducă un plus de valoare textului pe care l-ai scris.
  7. Fiecare postare pe Facebook trebuie să spună o poveste, care nu trebuie să fie mai lungă de 6 rânduri. Povestea poate fi spusă linear (cronologic, păstrăm timpul), nonlinear (ca un puzzle și la final să avem o privire în ansamblu a poveștii) sau în reverse (plecăm cu firul povestirii din prezent și ajungem în trecut, cu mențiunea că trebuie să încheiem cu ceva care să fie intens pentru cititor, un argument peste așteptări).
  8. O companie trebuie întotdeauna să reacționeze atunci când primește feedback negativ, nu să răspundă.
  9. Conținutul se raportează la cuvânt, iar puterea cuvântului trebuie folosită doar pentru a face bine.
  10. Fie că scriem pe blog, în presă sau pe site-urile de socializare, trebuie să ținem cont de conținut, abordare, de relația cu clienții și cititorii, precum și de management sau vânzări. Nu deținem adevărul absolut. Totul ține de perspectivă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *